reklama

Inšpirácie z Mexika, hlavného mesta

V metropolitnej zóne Mexika, hlavného mesta, žije vyše dvadsať miliónov obyvateľov. A aj keď veľkomesto čelí rôznym problémom súvisiacim s hustou dopravou, nedostatkom pitnej vody, zníženou kvalitou ovzdušia, odpadovým hospodárstvom, nárastom populácie a ďaľšími, v istých oblastiach môže byť inšpiráciou aj pre nás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Systém bicyklových staníc

Hustú premávku a smog z automobilovej prepravy mesto čiastočne vyriešilo zriadením hustej bicyklovej siete staníc v rôznych častiach mesta. Občania si môžu zakúpiť za nízky ročný poplatok čípovú kartu, ktorá im umožňuje požičanie bicykla na osobnú prepravu. Bicykel možno vrátiť do ktorejkoľvek z cyklistických staníc - podľa cieľového miesta záujemcu. Podobný program - avšak zdarma (ak je bicykel vrátený do troch hodín) funguje aj pre turistov.

Obrázok blogu

Posilňovňa v parku

Vo väčšine mestských parkov sú zriadené stanovištia s posilňovacími zariadeniami, pri ktorých sa využíva vlastná váha. Umožňujú tak prístup k zdravšiemu životnému štýlu, ktorý je dostupný širokej verejnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Nečakaný prejav láskavosti

Mexičania sú všeobecne zdvorilí ľudia. Páčilo sa mi, že keď odchádzali z reštaurácie ale aj pouličného stravovacieho stánku, vo väčšine prípadov zaželali dobrú chuť prísediacim občanom (aj keď ich osobne nepoznali), prípadne stravníkom pri vedľajšom stole. Iný moment príjemného prekvapenia nastal, keď som v mestskom parku študoval turistického sprievodcu. Pristavila sa ku mne okoloidúca mladá baba a ponúkala mi záložku. Myslel som si, že mi ju chce predať, tak som jej odpovedal, že si neprosím. Ona však vysvetlila, že je to dar - záložka pre moju knihu. Bol som milo prekvapený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zvyčajne prejavujeme láskavosť ľuďom, ktorých poznáme alebo rodinným príslušníkom. Nečakaný prejav láskavosti od cudzieho človeka však o to viac dokáže potešiť...

Marko Dulak

Marko Dulak

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Myslím, teda som. * * * * *Absolvent klinickej sociálnej práce. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu